Heeft u het gezien? De tweede bewonersavond, donderdag 18 november in de kerk in Zoelmond, heeft verduidelijking opgeleverd. Tijdens de eerste bewonersavond was er nog verwarring over het kaartje van Beusichem en de uitleg van de omgevingsvisie. Die onduidelijkheid is voor een belangrijk deel wel weggenomen in de tweede bewonersavond zonder publiek (digitaal en terug te zien).
Zo komen er geen winkels in de multifunctionele zones aan de rand van het dorp. Ook is niet snel te verwachten dat grootschalige woningbouw in het Noorden van het dorp plaatsvindt, voetbalclub BZS lijkt niet voor woningbouw te verhuizen. Ook leek een nieuwe weg ingetekend, maar daar is geen plan voor. U kunt de uitzending terugkijken. Over het geplande aantal woningen is geen duidelijkheid. Dat kan hoger of lager uitkomen dan 280 woningen. Daar kunt u ook in de zienswijze een mening over geven.
Dien ook eigen zienswijze in
We zijn heel blij dat een kerngroep van betrokken burgers is ontstaan die Beusichem Leeft gaat helpen met het opstellen van een gezamenlijke zienswijze. Toch moet u echt uw eigen zienswijze insturen als u die behoefte voelt. Dat neemt Beusichem Leeft dus niet over. Een algemeen stuk geeft vooral grote lijnen aan. De deadline voor de zienswijzen is 1 december. Dat betekent dat er weinig tijd is. U leest hier meer over hoe u de zienswijze indient: https://www.buren.nl/ onderwerp/zienswijze-indienen. Stuur een kopie van uw zienswijze per mail naar info@beusichemleeft.nl. Beusichem Leeft hoopt dat na alle onduidelijkheid de politiek wel besluit meer tijd te geven voor inspraak.
Het woord Zoelmond is die tweede bewonersavond misschien te weinig gevallen, maar door de binding met Beusichem gaan verkeers- en voorzieningenvragen ook Zoelmonders direct aan.
Tip: Zaterdagmorgen staan we op de Markt in Beusichem (muziektent) met de kaart van Beusichem en whiteboard om uw mening te peilen. Wat vindt u eigenlijk van de plannen? Laat uw stem horen en kom naar de markt.